Innehållet på den här sidan är marknadsföring
Magnus Lindkvist
Magnus Lindkvist är en svensk trendspanare och framtidsanalytiker som utmanar vårt sätt att tänka och se på framtiden.. Han är en tankeväckande talare med en dynamisk presentationsstil och ett intresseväckande innehåll som baseras på hans tre böcker Everything We Know is Wrong, The Attack of the Unexpected och When the Future Begins.
År 2005 grundade han Pattern Recognition, som med tio anställda trendspanare hjälper företag att sortera bland komplexiteten i det som väntar och förutse hur det kommer att påverka deras verksamhet.
Magnus bidrar ofta till teknik-, underhållnings- och designkonferensen TED i Kalifornien som håller föredrag över hela världen. Han utsågs till årets talare 2009 av svenska Talarforum. Han har också utformat världens första akdemiska kurs i trendspaning och framtidsanalys vid Stockholm School of Entrepreneurship.
Magnus hare en examen från Handelshögskolan i Stockholm och UCLA School of Film, Television and Theatre, och har lyckats med konststycket att kombinera konkreta data med Hollywoodsk storytelling. Resultatet är en journalists outtröttliga nyfikenhet, en ekonoms grundmurade kunskap, parat med en rocksjärnas sug efter att förtrolla en publik.
Magnus är en efterfrågad talare med presentationer över hela världen bolag som Goldman Sachs, BBC, MTV, KPMG, Coca-Cola, och McDonald's. Han anses vara den man vänder sig till för insikter om framtidens tendenser.