Innehållet på den här sidan är marknadsföring
Ny Marknadsrapport: Världen blickar västerut, vårt perspektiv är globalt
Tredje kvartalet var glädjande – 10 av 11 fonder genererade bättre avkastning än jämförelseindex.*
Tillväxtmarknaderna slog utvecklade marknader under kvartalet och vi såg tilltagande kapitalströmmar in i aktiv förvaltning.
Ladda ner senaste Marknadsrapporten (pdf)
SKAGEN Vekst:
Långt före index under kvartalet. Svensk kosmetika och mode satte sin prägel på portföljutvecklingen.
SKAGEN Global:
I efterspelet av Brexit valde SKAGEN Global att gå sin egen väg, vilket bidrog till ett bra kvartal där fonden levererade en relativ överavkastning på 1,3 procentenheter.
SKAGEN Kon-Tiki:
Positiv vändning för tillväxtmarknader.
SKAGEN m2:
Mycket stark utveckling under kvartalets två sista månader, efter en skakig inledning.
SKAGEN Focus:
Marknadsoron i början av kvartalet gav möjlighet att ta nya positioner på goda nivåer.
Ladda ner senaste Marknadsrapporten (pdf)
*Av SKAGENs totalt 11 fonder marknadsförs 8 i Sverige.